Remarketing w strategii marketingowej dla Twojej firmy - czyli pixel malutki, a tyle może!

Strategia marketingowa Twojej firmy powinna ulec zmianie, uwzględniając w coraz większym stopniu digital marketing.
Remarketing w strategii marketingowej dla Twojej firmy - czyli pixel malutki, a tyle może!

Doradca: - Dzień dobry! Ściągnął Pan z naszej strony e-Poradnik <…> Jak możemy Państwu pomóc?</…>
Lead: - Chciałbym szybko postawić sklep i sprzedawać w online!

Ten schemat w rozmowach naszych Konsultantów powtarza się bardzo często i wskazuje jak silna jest aktualnie potrzeba digitalizacji działań w polskich firmach. Instalacja sklepu internetowego nie jest jednak jedyną receptą na aktualna sytuację.

Biznes i (re)marketing w czasach koronawirusa

Jeśli przed pandemią i lockdown’em Twoja firma pozyskiwała Klientów głównie dzięki bezpośrednim kontaktom, spotkaniom czy relacjom budowanym na targach lub eventach, to prawdopodobnie masz teraz problem. Jeśli Klienci przed zakupem mieli szansę przyjść do Twoich sklepów, serwisów, showroomów czy biur, to z pewnością koronawirus namieszał w Twoim biznesie całkiem mocno. I niestety mamy ważne powody sądzić, że nieodwracalnie.

Dlatego strategia marketingowa Twojej firmy musi ulec zmianie, uwzględniając w coraz większym stopniu digital marketing. Im szybciej to nastąpi, tym większa będzie Twoja szansa na pokonanie konkurencji i przejęcie pełnej kontroli nad Twoim biznesem. Zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości, na którą będziesz dużo lepiej przygotowany.

Jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi w strategii digital marketingowej jest remarketing.  

Jeśli odpowiadasz za biznes, który nie jest FMCG, to z pewnością masz wiele wspólnego ze sprzedażą i wiesz, że Klient, który kupuje Twój produkt z marszu, od razu przy pierwszym kontakcie, bez rozeznania rynku czy porównania cen, jest w zasadzie jednorożcem. Cała reszta “wielorożców” zwykle potrzebuje trochę czasu i wielu dodatkowych informacji zanim podejmie decyzję o zakupie.  

“Według badania agencji AdRoll tylko 2% użytkowników kupujących w internecie decyduje się na zakup podczas pierwszej wizyty w sklepie online”

Co się dzieje z pozostałymi 98%? Jeśli o nich nie zadbasz, to Twoja konkurencja zrobi to na pewno!  

A zadbać możesz wykorzystując technologię i digitalizację swojej strategii marketingowej. Jak wiesz, jeden kontakt z Twoją firmą, to zdecydowanie za mało, aby zbudować relacje, która doprowadzi do zakupu. Żeby więc dotrzeć ponownie ze swoją marką do anonimowego użytkownika, który odwiedził Twoją stronę www, możesz użyć naprawdę potężnego zestawu marketingowego, czyli pixela i ciasteczek, które odpowiednio użyte, pozwolą Ci skorzystać z remarketingu.

Jak działa remarketing?

W wielkim skrócie: na swojej stronie umieszczasz krótki i prosty kawałek kodu javascriptowego, który wyświetla na stronie tzw. pixel czyli niewidoczny “obrazek” o rozmiarze 1x1 piksela. Ten jeden z około 2 000 000 pikseli, z których zwykle składa się cały obraz Twojej strony, działa cuda i powoduje, że w plikach cookies (ciasteczkach) potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę (ściślej ich przeglądarek) zapisywane są informacje, które możesz później wykorzystać w swoich kampaniach remarketingowych. Dobry pixel dokładnie wie, na której stronie był potencjalny klient, kiedy ją odwiedził, ile czasu na niej spędził, co dokładnie robił - czy przeglądał kartę produktu, czy dodał go do koszyka czy też sfinalizował zakup.  

Ten niewielki i sprytny kawałek nowoczesnej technologii na stronie ma naprawdę wiele możliwości, a Ty wykorzystując go, możesz emitować skuteczną reklamę w internecie, skierowaną tylko do osób, które odwiedziły Twoją stronę lub wykonały na niej jakąś konkretną akcję.  

Techniczna strona pełnego wykorzystania możliwości remarketingu jest dość obszerna i wymaga specjalistycznej wiedzy, więc zostawmy ją fachowcom, dla których digital marketing jest chlebem powszednim, ale chciałbym jeszcze poświęcić trochę miejsca biznesowym korzyściom wynikającym z zastosowania remarketingu.

Remarketing w służbie biznesu - czyli jak oszczędzić pieniądze wydawane w internecie

  1. Remarketing redukuje koszt emisji reklamy
    Jego skuteczność w porównaniu ze standardowymi kampaniami jest o wiele wyższa. Z badań Wishpond wynika, że CTR (stosunek liczby reklam klikniętych do wyświetlonych) dla formatów remarketingowych jest 10 razy wyższy niż dla formatów standardowych
  1. Lepsza konwersja dzięki remarketingowi
    Badanie przeprowadzone przez Criteo wskazuje, że odwiedzający stronę, do których dotarła reklama remarketingowa, kupują produkt o 43% częściej od pozostałych
  1. Remarketing pomaga efektywnie budować rozpoznawalność marki
    Z badania McKinsey&Company wynika, że rozpoznawalność marki jest jednym z fundamentów dotarcia do klienta. Jeśli Twój produkt, dzięki przemyślanym i skutecznym działaniom w internecie zaistnieje w świadomości użytkownika, masz 300% większe szanse na sprzedaż, niż pozostałe, które tej świadomości nie zbudowały
  1. Remarketing działa!
    Wiemy o tym, bo sami wykorzystujemy to narzędzie, ale jeśli chcecie konkretnych danych, to z ankiety przeprowadzonej przez IAB wynika, że 91% marketerów wykorzystujących remarketing w swoich strategiach potwierdziło, że jego skuteczność jest co najmniej taka sama lub lepsza od takich działań w search’u, kampanii e-mailingowych czy innych formatów bannerowych. Z kolei raport CMO wskazuje, że średnio 26% użytkowników skłania się do zakupu produktu lub usługi po zetknięciu się z kampanią remarketingową  

Nowoczesne strategie marketingowe dla Twojej firmy

Nie ma wątpliwości, że koronawirus przyśpieszył transformacje cyfrową wielu firm. Biznesy w szybkim tempie przenoszą się do online’u, poszukując tam swoich klientów. Z biznesowych rozmów, które prowadzimy wynika, że nie ma chyba już branży, która nie myśli o digitalizacji procesów marketingowo-sprzedażowych, dzięki czemu chce uodpornić się na warunki zewnętrzne i dostosować do potrzeb swoich konsumentów i użytkowników. Od produkcji materacy, poprzez branżę meblarską, produkcję ozdób choinkowych, gastronomię na produkcji żywności kończąc - w każdej kategorii jest miejsce dla szeroko pojętej cyfrowej transformacji.  

Trzeba to tylko robić z głową, mając na uwadze nie tylko proces wdrożenia narzędzi technologicznych, ale również proces przygotowania na zmianę swoich pracowników (bardzo ważny czynnik wpływający na sukces transformacji!), zmapowania procesów operacyjnych czy całość strategii biznesowej firmy.

Podziel się tą publikacją z innymi!
Tagi:
No items found.

POPULARNE W TEJ DZIEDZINIE

No items found.
No items found.
No items found.
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu

POROZMAWIAJMY!

Jesteśmy gotowi by słuchać, odkrywać, wprowadzać innowacje
Imię i Nazwisko
Email
Numer Telefonu
Twoja Firma
Wiadomość
Dziękujemy za kontakt! Ktoś z nas skontaktuje się z Tobą jak najszybciej.
Miłego dnia! :)
Oops! Coś poszło nie tak. Spróbuj jeszcze raz!
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Informacja Cookies
Na naszej stronie internetowej www.engave.pl wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję wszystkie”, wyrażasz zgodę na instalację wszystkich plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Engave Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Czarodzieja 16, 03-116 Warszawa. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez strony trzecie.

Klikając „Wyłącznie niezbędne cookies”, umożliwiasz funkcjonowanie strony internetowej. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce Prywatności Serwisu i Polityce Plików Cookies.
Szczegóły
Akceptuj Wszystkie
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Newsletter

ZAPISZ SIĘ DO DIGITALIZATORA,
A NIC CI NIE UMKNIE!

Dziękujemy! Twoja subskrybcja została przyjęta!
Ups! Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz!