S(E)O Easy - czyli jak i gdzie używać słów kluczowych na swojej stronie

Bez dobrego SEO w internecie nie ruszysz z miejsca
S(E)O Easy - czyli jak i gdzie używać słów kluczowych na swojej stronie

Umówmy się. Bez dobrego SEO w internecie nie ruszysz z miejsca. Jeśli nadal nie rozumiesz, jak używać słów kluczowych do optymalizacji swojej strony pod kątem algorytmów wyszukiwarek - tracisz szansę na utrzymanie i rozwój swojego biznesu.

Ale, żeby nie było, że jestem gołosłowna - zacznijmy od statystyki.

słowa kluczowe seo

Czy wiesz, jak wiele ruchu pochodzącego z wyszukiwarki tracisz, gdy Twoja marka spada z pierwszej strony w wynikach wyszukiwarki Google? Według najnowszych danych Chitika, domeny, które spadają na stronę drugą przyciągają tylko 5% ruchu z wyszukiwarki, podczas gdy domeny umieszczone na pierwszej stronie -cieszą się 95% uwagi internautów. Aby zapewnić sobie widoczność dla użytkowników w wyszukiwarce marketerzy (lub SEOwcy) muszą nieustannie konkurować o odpowiednie słowa kluczowe, stosując się do aktualnych najlepszych praktyk SEO i publikując wysokiej jakości treści online.

Jednak z SEO trzeba korzystać mądrze. Oznacza to, że jeśli źle użyjesz słów kluczowych, możesz poważnie zaszkodzić swojemu biznesowi. Nawet bardziej niż nie używając ich w ogóle. A to dlatego, że stracisz korzyści płynące z pozyskania ruchu organicznego, kiedy ludzie klikają w Twoją stronę z listy wyników wyszukiwania i nie znajdą tam tego, czego spodziewali się po wyszukiwanej frazie. A brak ruchu organicznego oznacza mniejszą liczbę leadów i sprzedaży. Żadna firma nie może sobie na to pozwolić, prawda?

Dlatego właśnie w tym artykule chcę pokazać Wam jak szukać słów kluczowych oraz gdzie je umieszczać i w jakiej ilości, abyście w prawidłowy sposób mogli uzyskać wymarzony efekt. Czyli pozyskać ruch, leady i sprzedaż, których potrzebujecie.


Gotowi? No to zacznijmy!

Czym są słowa kluczowe? Zrozumienie pojęcia słów kluczowych i SEO

Zanim jednak zaczniemy, upewnię się tylko czy mówiąc SEO - mówimy o tym samym.

SEO to optymalizacja stron internetowych w celu uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP - Search Engine Results Page). Częścią procesu SEO jest używanie słów kluczowych, czyli słów i fraz, które możliwie najtrafniej opisują, o czym jest dana zawartość.

Kiedy zoptymalizujemy nasze SEO na stronie, Google wykorzysta te informacje, aby określić, która treść jest najbardziej odpowiednia dla danego zapytania i jak dana strona powinna uplasować się w wynikach wyszukiwania dla konkretnego terminu. To właśnie nadaje stronie internetowej jej pozycję w rankingu wyszukiwania.

A teraz przyjrzyjmy się, jak zacząć używać słów kluczowych dla SEO

Punktem wyjścia przy używaniu słów kluczowych dla SEO jest przeprowadzenie odpowiedniego dla swojej marki researchu słów kluczowych. W ten sposób znajdziecie odpowiednie słowa kluczowe, które należy w następnej kolejności umieścić we właściwych miejscach na stronie internetowej. Odpowiednie "wybadanie" słów kluczowych, pomaga również w tworzeniu strategii treści poprzez tworzenie ich wokół terminów, których szukają Twoi odbiorcy.

Wszystkie słowa kluczowe pod SEO możemy podzielić na grupy podzielone według intencji wyszukującego, długości czy zależności pomiędzy poszczególnymi frazami. Jednak dzisiaj skupimy się na podstawowych czterech typach:


  • BRANDOWE – zawierające nazwę konkretnej marki, np. "sukienki Lou"
  • GENERYCZNE – ogólne wyrażenia, składające się z jednego lub dwóch słów, np. "sukienki letnie"
  • SŁOWA KLUCZOWE Z DŁUGIM OGONEM (Long-Tail Keywords) – wyrażenia zawierające większą liczbę słów. Używane zwykle w celu odnalezienia precyzyjnych informacji lub produktów o konkretnych cechach np. "sukienki letnie białe, rozkloszowane"
  • FRAZY GEOLOKALIZOWANE – przydatne w pozycjonowaniu lokalnym słowa kluczowe, które zawierają nazwę miejscowości, a nawet konkretnej dzielnicy w danym mieście.

Jak znaleźć słowa kluczowe dla Twoich treści?

Po pierwsze, polecam zrobienie burzy mózgów na temat słów, które najlepiej oddają Waszą markę, dziedzinę i mogą być wyszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów. Następnie znajdźcie pokrewne terminy, wyszukując je w Google, przewijając do dołu strony wyników wyszukiwania i sprawdzając, czego jeszcze szukali ludzie szukający konkretnego słowa. No i wreszcie, odkryj słowa kluczowe, których ludzie już używają.

Najlepsze (subiektywnie) narzędzia do planowania słów kluczowych


Ubersuggest

Ubersuggest to darmowe narzędzie, stworzone przez guru od SEO - Neil’a Patel’a, które posiada wiele cech wspólnych z podanymi poniżej narzędziami. Wpisując bazowe słowo kluczowe, uzyskamy propozycje powiązanych fraz wraz z ich "wyszukiwalnością", konkurencyjnością czy trendami. Jeżeli interesujecie się tematyką SEO - bardzo polecam Wam zapisać się do newslettera i śledzić wszelkie porady wychodzące ze strony Patel’a. To naprawdę wartościowe treści.

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych to darmowe narzędzie przygotowane przez Google, dzięki któremu możemy uzyskać propozycje nowych fraz wraz z istotnymi statystykami. Warto wiedzieć, że jeśli nie posiadamy aktywnej kampanii reklamowej, statystyki Planera Słów Kluczowych będą ograniczone do podstawowych danych.

SEMSTORM

Semstorm to kolejne pomocne narzędzie w procesie planowania słów kluczowych. Wpisując daną frazę, otrzymamy sugestie podzielone na kilka podstawowych kategorii

SENUTO

Senuto to jedno których wielu specjalistów nie wyobraża sobie planowania słów kluczowych. Chociaż jego głównym modułem jest narzędzie badania widoczności danej witryny, posiada również odrębną zakładkę z ogromną bazą słów kluczowych.

Google Trends

Google Trends to bezpłatne narzędzie, które pomoże nam w zbadaniu popularności danego słowa kluczowego lub tematu nie tylko na przestrzeni ostatnich miesięcy, ale nawet kilku lat wstecz. Badając w ten sposób sezonowość słowa kluczowego, możemy zaplanować intensywne działania promocyjne na określony czas w roku.

Answer The Public

Answer The Public określane jest jako narzędzie do wizualnego wyszukiwania fraz kluczowych i pomysłów na tworzenie treści pod te frazy i tematy. Wpisując nasze słowa kluczowe, uzyskamy propozycje związanych z nimi pytań, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Jest to jedno z narzędzi wyjątkowo bliskie mojemu contentowemu sercu ;)

Gdzie umieszczać słowa kluczowe?

No dobra. Baza naszych wyszukanych, wymuskanych i wypielęgnowanych słów kluczowych, które idealnie oddają naszą branżę - znaleziona. Co teraz? Teraz warto by się zastanowić nad tym gdzie te słowa „wsadzić”, aby zadziałały. 

1. Title tags

Tag title – to jeden z tagów, będący kluczowym czynnikiem branym pod uwagę podczas oceny wybranej podstrony przez roboty i algorytmy wyszukiwarek internetowych. Title Tagi jako pierwsze są skanowane przez wyszukiwarki i to właśnie one pojawiają się jako link na stronie z wynikami wyszukiwania. Jest to jedno z najważniejszych miejsc do podania słów kluczowych, więc upewnij się, że title tag na każdej stronie używa najważniejszych dla Ciebie słów kluczowych.

2. Metatag description

Jest to metatag, dostarczający wyszukiwarkom oraz użytkownikom wyszukiwarek sugerowany przez webmastera krótki opis wybranej podstrony. W zależności od zapytania, opis ten jest najczęściej wyświetlany w ramach fragmentu linku reprezentującego daną podstronę w wynikach wyszukiwania. Przy pisaniu znacznika opisu META niezwykle ważne jest, aby był on tak zwięzły, jak to tylko możliwe. Wyszukiwarki generalnie patrzą tylko na pierwsze 150 znaków metatagu, więc masz tylko niewielkie okienko, w którym możesz umieścić swoje słowa kluczowe. 

3. Metatag Keywords

Jest to metatag, określający słowa kluczowe opisujące wybraną stronę docelową. Niektóre z wyszukiwarek wykorzystywały go w przeszłości do ustalania pozycji w rankingach stron. Wciąż trwa dyskusja na temat tego, jak dużą wagę wyszukiwarki przywiązują do tagu META keywords. Większość wyszukiwarek  zmieniła sposób ważenia tego tagu w algorytmie wyszukiwania. Teraz chodzi o to, jak słowa kluczowe META odnoszą się do treści na twojej stronie, dlatego musisz używać słów kluczowych, które są istotne dla witryny w ogóle i dla konkretnej strony, o której mowa w danej treści.

4. Nagłówki i podnagłówki/podtytuły

Jedną ze wskazówek jak poprawić swoje tytuły i podtytuły - jest umieszczenie w nich słów kluczowych, które wykorzystujesz na samym początku. Podkreśla to znaczenie treści zawartych w dalszej części strony, a także jest przydatne dla osób, które "rzutem oka" przeglądają Twoją stronę. Postaraj się, aby tytuły były jasne, zwięzłe i trafne.

5. Zawartość strony

Zawartość Twojej strony jest bezpośrednim czynnikiem wpływającym na wysokość w rankingu wyszukiwania i jest to fundament wszystkiego innego na stronie. Jedną z głównych kwestii do rozważenia podczas pisania treści, jest "gęstość" słów kluczowych. Oczywiście świetnym rozwiązaniem jest włączenie docelowej frazy kluczowej do treści tak często, jak to możliwe, ale należy uważać, aby nie przesadzić. Pamiętaj, że nie próbujesz sprzedać swojego produktu wyszukiwarkom, tylko próbujesz sprzedać go ludziom, a jeśli twoja treść jest "sztuczna", może przynieść to odwrotny od zamierzonego skutek i najprawdopodobniej zmniejszyć szansę na zwiększenie konwersji.

6. Treść linku

Użycie konkretnych słów kluczowych w tekście linku, pomaga algorytmom oszacować, jak istotny jest ten link. Dotyczy to wszystkich miejsc na Twojej stronie, gdzie znajdują się linki, (nie dotyczy tylko linków w treści danej strony.) Odnosi się to do głównych linków nawigacyjnych, do tzw. „Breadcrumbs”. do linków w stopce itd.  

7. Breadcrumbs

Breadcrumbs jest to forma nawigacji używana na stronach internetowych, której celem jest umożliwienie użytkownikowi śledzenie aktualnej lokalizacji w obrębie witryny. Breadcrumbs najczęściej zlokalizowane są poziomo u góry strony. Tak jak w przypadku każdego miejsca, w którym znajdują się wyrazy na Twojej stronie, breadcrumbs są kolejną okazją do włączenia słów kluczowych. Pamiętaj, że tutaj trzeba używać słów bez nadmiaru. Maksymalnie 1-3 słów.

8. Osadzone nazwy plików

Jest to wykorzystywanie słów kluczowych w miejscach mało oczywistych, jak opis obrazów, tabelek itp. Jeśli chodzi o obrazy, dlaczego masz nazywać swoje pliki graficzne czymś niejasnym jak "image01.jpg", lub linkami ze stocków, kiedy możesz nazwać to czymś, co zawiera TWOJE słowo kluczowe? Traktuj to jako  kolejne miejsce, gdzie można użyć słowa kluczowego aby podbić algorytmy wyszukiwarek.

A teraz krótkie podsumowanie: Jak używać słów kluczowych dla SEO

    Skup się na 3-8 słowach kluczowych na dany artykuł (podziel je na: główne, drugorzędne i dodatkowe).

    Dodaj słowa kluczowe do opisów meta, znaczników tytułu meta i adresów URL stron.

    Używaj słów kluczowych w tytułach, nagłówkach, tagach

    Wstaw słowa kluczowe w pierwszym i ostatnim akapicie i równomiernie w całym artykule.

    Jeśli artykuł przestaje brzmieć naturalnie -zmniejsz liczbę sztucznych zdań. Słowa kluczowe powinny być istotne i mieć duże zastosowanie dla Twojej treści, jeśli słowo jest dziwne lub nie pasuje, użyj poprawnej wersji, która ma sens lub zupełnie się go pozbądź.

 Nawet jeżeli wyszukane przez Ciebie słowa kluczowe są świetne, to zawartość merytoryczna Twojej strony jest najważniejszą rzeczą, na której trzeba się skupić. Treść usiana słowami kluczowymi nikomu nie pomaga, a Google nie będzie wysoko oceniać Twoich treści, jeśli nie będą pomocne dla użytkowników.


Zacznijcie więc od porządnej burzy mózgów w swoim zespole, wypielęgnujcie swoje słowa kluczowe i…

Rośnijcie w siłę!


A na koniec taki mały żart sytuacyjny....

google słowa kluczowe


Powodzenia!

Podziel się tą publikacją z innymi!
Tagi:
No items found.

POPULARNE W TEJ DZIEDZINIE

No items found.
No items found.
No items found.
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu

POROZMAWIAJMY!

Jesteśmy gotowi by słuchać, odkrywać, wprowadzać innowacje
Imię i Nazwisko
Email
Numer Telefonu
Twoja Firma
Wiadomość
Dziękujemy za kontakt! Ktoś z nas skontaktuje się z Tobą jak najszybciej.
Miłego dnia! :)
Oops! Coś poszło nie tak. Spróbuj jeszcze raz!
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Informacja Cookies
Na naszej stronie internetowej www.engave.pl wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję wszystkie”, wyrażasz zgodę na instalację wszystkich plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Engave Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Czarodzieja 16, 03-116 Warszawa. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez strony trzecie.

Klikając „Wyłącznie niezbędne cookies”, umożliwiasz funkcjonowanie strony internetowej. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce Prywatności Serwisu i Polityce Plików Cookies.
Szczegóły
Akceptuj Wszystkie
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Newsletter

ZAPISZ SIĘ DO DIGITALIZATORA,
A NIC CI NIE UMKNIE!

Dziękujemy! Twoja subskrybcja została przyjęta!
Ups! Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz!