Systemy IT są podstawą krwioobiegu informacji w naszych organizacjach. Dane naszej firmy, poczta, systemy ERP, księgowe, produkcyjne, itp. – to wszystko nie jest zawieszone w próżni, ale istnieje dzięki określonym zasobom infrastruktury IT. Działanie infrastruktury, która często jest dla nas niewidoczna, warunkuje de facto działanie naszej organizacji. Czasami mamy systemy wyniesione do ‘chmury’ i od nas niewiele zależy, ale często posiadamy własną mniejszą lub większą serwerownię, która utrzymuje wszystko w ruchu.
Tak jak to jest ze wszystkimi składnikami firmy, systemy IT generują określony koszt, często dość znaczny, dlatego organizacje wnikliwie się przyglądają, a manager IT ciągle ‘kombinuje’, jak zapewnić ciągłość działania przy narzuconym budżecie.
Ciągłość działania można zapewnić na kilka sposobów:
Każdy z powyższych punktów przekłada się na konkretne koszty. Odpowiedni poziom opieki serwisowej, zapewniany w ramach tzw. ‘kontraktu serwisowego’, jest realizowany najczęściej przez producenta sprzętu. Kontrakt serwisowy, kupowany wraz z nowym sprzętem, może mieć różną długość (najczęściej 3,5,7 lat) i posiadać różne dodatkowe obostrzenia – np. sześciogodzinny czas naprawy lub inne.
Po upływie okresu opieki serwisowej producenta, dział IT stoi przed dylematem: kupujemy nowy sprzęt lub przedłużamy kontrakt supportowy. Pierwsza i druga opcja mają swoją cenę i wynikają z cennika producenta.
Jest też trzecia droga, możemy wykupić wsparcie niezależne od producenta – serwis pogwarancyjny. Opłaca się czy się nie opłaca?
Tanio, szybko, pewnie – jednocześnie możemy mieć tylko dwie cechy, ale wprowadzenie tańszego serwisu pogwarancyjnego może pozwolić na jakiś balans. Możemy się zastanowić nad tanim serwisem nie-producenckim w kilku przypadkach:
Jeszcze jedna rzecz, bardzo stary sprzęt nie ma rozwijanych nowego oprogramowania układowego, a coraz to nowsze wersje systemów operacyjnych przestają wspierać stare sprzęty, a używanie starszych, nieaktualizowanych wersji prowadzi do znacznego wzrostu zagrożenia ze strony cyberbezpieczeństwa. IT jest skazane na ciągłą modernizację, inaczej nasza infrastruktura zaczyna wpadać w dług technologiczny i po kilku latach trudno w tych powiązanych zależnościach zrobić jakikolwiek ruch.
W Engave zapewniamy wsparcie techniczne i serwis IT, aby Twoja firma działała bez zakłóceń. Nasz zespół specjalistów zajmuje się zarówno instalacją nowego oprogramowania, jak i naprawą istniejących systemów, dostosowując nasze usługi do Twoich indywidualnych potrzeb. Jesteśmy dostępni 24/7, monitorując systemy w czasie rzeczywistym i szybko reagując. Oferujemy również opiekę serwisową, zarówno gwarancyjną. Dzięki nam, możesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, mając pewność, że kwestie techniczne są w dobrych rękach.