Sprzedaż relacyjna jest jak trening do maratonu. Rób dziś to, co przyniesie skutek za kilka miesięcy.

Poznaj strategie budowania trwałych relacji z klientami, oparte na zaufaniu i personalizacji.
Sprzedaż relacyjna jest jak trening do maratonu. Rób dziś to, co przyniesie skutek za kilka miesięcy.

Czym jest sprzedaż relacyjna

Sprzedaż relacyjna to jedna z wariacji sprzedaży, która charakteryzuje się skupieniem na budowaniu długoterminowych i trwałych relacji z klientami. W tym modelu sprzedaży większy nacisk kładzie się na rozwijanie zaufania i lojalności klientów poprzez budowanie osobistych, bliskich relacji a nie na szybkości i ilości pozyskanych klientów. Takie podejście opiera się na założeniu, że zadowolenie, bezpieczeństwo i satysfakcja klientów są kluczowe dla sukcesu firmy. W sprzedaży relacyjnej konieczne jest koncentrowanie się na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań klientów oraz dostarczaniu wartościowych rozwiązań, które spełniają te potrzeby. Proces sprzedaży trwa dłużej, działania sprzedażowe skierowane są na poznanie klientów bardziej szczegółowo, dowiedzieć się o ich preferencjach, celach i problemach, aby móc dostosować swoje oferty i zaoferować rozwiązania dopasowane do konkretnych klientów.

Sprzedaż relacyjna koncentruje się na budowaniu trwałych więzi z klientami poprzez regularną komunikację, dbałość o obsługę posprzedażową, rozwiązywanie problemów i oferowanie pomocy na każdym etapie procesu zakupowego. Sprzedawcy starają się być partnerami dla swoich klientów, angażować się w rozmowy i być dostępni, gdy są potrzebni.

Kluczowymi cechami sprzedaży relacyjnej są zaufanie, uczciwość, empatia i zdolność do nawiązywania trwałych relacji. Długoterminowe relacje z klientami przynoszą korzyści zarówno sprzedawcom, jak i klientom. Klienci czują się bardziej zadowoleni i wierni firmie, a firmy mogą czerpać korzyści z powtarzalnych transakcji, rekomendacji i pozytywnego wizerunku.

Warto zauważyć, że sprzedaż relacyjna nie wyklucza innych form sprzedaży, takich jak sprzedaż transakcyjna czy sprzedaż oparta na rozwiązaniach. Może być stosowana jako uzupełnienie innych strategii sprzedaży, a w niektórych branżach i sektorach może być szczególnie skuteczna.

Jak wygląda trening do maratonu

Przebiegnięcie maratonu to często marzenie dla początkujących biegaczy, które jest osiągalne dla większości z nich, a wszystko za sprawą dobrze przygotowanego treningu. Trening do maratonu jest intensywnym procesem, który wymaga odpowiedniego planowania, regularności i wytrwałości.

Jak się okazuje, nie jest to wcale takie trudne a wymaga odpowiedniego przygotowania. Na początku określamy cel np. jaki czas chciałbyś osiągnąć, kiedy chcesz wystartować w maratonie. Ważne, aby cel był realistyczny. W kolejnym kroku tworzymy lub wybieramy plan treningowy. Jeżeli jesteśmy wytrawnymi biegaczami lub mamy odpowiednie wykształcenie to możemy taki plan przygotować samemu, jeśli nie to warto skorzystać z porad trenera. Taki plan uwzględnia różne etapy treningu, takie jak rozbudowa wytrzymałości, tempo biegowe, treningi interwałowe, długie wybiegania itp.

Trening maratoński opiera się na rozwijaniu podstawowej wytrzymałości.

Dochodzą do tego elementy poprawiające prędkość i tempo oraz ćwiczenia siłowe. Plan jest rozpisany na ok 20-24 tygodnie i mimo że efekty przychodzą na każdym treningu to ich nie widać od razu.

Przygotowanie do maratonu jest długotrwałe, żmudne i wymaga ogromnej konsekwencji, a wyników nie widać od razu. Jednak, trzymanie się dobrze przygotowanego planu gwarantuje sukces i osiągnięcie wymarzonego wyniku.

Jak budować sprzedaż relacyjną?

Przygotowanie treningu do maratonu zaczyna się od określenia celu. Podobnie powinno być z planem sprzedaży w tym relacyjnej. Jeżeli mamy doświadczenie a najlepiej też wykształcenie, to możemy to zrobić samemu, jeśli nie to warto skorzystać z doświadczonego doradcy w zakresie sprzedaży.

Należy zdefiniować cel i najczęściej będzie to wielkość sprzedaży/obrotu. W kolejnym kroku powinniśmy zdefiniować kto jest naszym klientem. Określić jego wielkość, branże, położenie geograficzne, charakterystykę biznesu, typowe problemy, itd. Na tej podstawie następnie przygotowujemy działania jakie będziemy podejmować. Tworzymy listę potencjalnych klientów, planujemy pierwsze kontakty, szukamy wspólnych wydarzeń. Pierwsze kontakty nie przynoszą podpisanych umów, nie kończą się od razu sukcesem sprzedażowym, ale budują relację z klientami i przybliżają nas do osiągnięcia celu. Celu jakim jest podpisanie wymarzonych umów.

Takie działanie wymaga konsekwencji i wytrwałości oraz zrozumienia, że na efekty trzeba czasami długo czekać.

Podziel się tą publikacją z innymi!
Tagi:
No items found.

POPULARNE W TEJ DZIEDZINIE

No items found.
No items found.
No items found.
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu

POROZMAWIAJMY!

Jesteśmy gotowi by słuchać, odkrywać, wprowadzać innowacje
Imię i Nazwisko
Email
Numer Telefonu
Twoja Firma
Wiadomość
Dziękujemy za kontakt! Ktoś z nas skontaktuje się z Tobą jak najszybciej.
Miłego dnia! :)
Oops! Coś poszło nie tak. Spróbuj jeszcze raz!
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Informacja Cookies
Na naszej stronie internetowej www.engave.pl wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję wszystkie”, wyrażasz zgodę na instalację wszystkich plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Engave Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Czarodzieja 16, 03-116 Warszawa. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez strony trzecie.

Klikając „Wyłącznie niezbędne cookies”, umożliwiasz funkcjonowanie strony internetowej. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce Prywatności Serwisu i Polityce Plików Cookies.
Szczegóły
Akceptuj Wszystkie
engave-Dostarczamy-kompleksowe-rozwiazania technologiczne-dla-biznesu
Newsletter

ZAPISZ SIĘ DO DIGITALIZATORA,
A NIC CI NIE UMKNIE!

Dziękujemy! Twoja subskrybcja została przyjęta!
Ups! Coś poszło nie tak, spróbuj jeszcze raz!