KLIENT:
Hubix SP. Z O.O.
TŁO PROJEKTU
Hubix Sp. z o.o. to wiodący ekspert w zakresie bezpiecznej pracy w energetyce, którego działania skupiają się na produkcji specjalistycznych narzędzi i sprzętu do prac pod napięciem. Firma ta od 40 lat doskonali swoją technologię produkcji oraz posiada wiele certyfikatów otrzymanych w jednostkach notyfikowanych na całym świecie. W celu dalszego rozwoju firmy, Hubix Sp. z o.o. postanowiła zainwestować w modernizację swojej infrastruktury informatycznej. W ramach projektu modernizacji, firma zdecydowała o przygotowaniu środowiska serwerowego pozwalającego na wirtualizację zasobów, modernizację sieci LAN i budowę sieci WLAN. Dodatkowo, zaplanowano przejście z grupy roboczej na domenę AD, modernizację i ujednolicenie stacji roboczych, oraz przejście na pakiet Microsoft 365. Zaproponowano także pomoc przy doborze nowego systemu ERP. Projekt ten z założenia miał przynieść wiele korzyści dla firmy. Wirtualizacja zasobów będzie miała wpływ na efektywniejsze wykorzystanie zasobów serwerowych oraz usprawni zarządzanie nimi. Modernizacja sieci LAN i budowa sieci WLAN zapewni dostęp do zasobów sieciowych na terenie całej siedziby firmy. Przejście z grupy roboczej na domenę AD oraz modernizacja i ujednolicenie stacji roboczych pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa oraz efektywności pracy w firmie.
PROBLEM
W związku z dynamicznym rozwojem firma Hubix sp.zo.o. musiała dokonać modernizacji swojego środowiska serwerowego i sieci komputerowej aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku i zapewnić wysokie bezpieczeństwo funkcjonowania. Obecna infrastruktura charakteryzowała się niejednorodnym środowiskiem, obejmującym około 20 stacji roboczych z różnymi wersjami systemu operacyjnego oraz różnymi pakietami i wersjami oprogramowania z ograniczonym nadzorem. Ponadto, firma działała na dwóch fizycznych serwerach pracujących w grupie roboczej i obsługujących aplikację klasy ERP, bazę SQL wraz z serwerem plików. Poczta internetowa była hostowana na zewnętrznym hostingu, i ze względu na lokalizację firmy, łączność do Internetu oparta była na urządzeniach klasy Home pracujących w technologii DSL, co w związku z dużą odległością od centrali, skutkowało bardzo ograniczonym pasmem oraz dużą awaryjnością. Sieć komputerowa oparta była na przełącznikach klasy FastEthernet, co mogło utrudniać pracę pracownikom. Brakowało także działającej sieci WLAN, co ograniczało mobilność pracowników oraz elastyczność w wykonywaniu zadań.
NASZA PROPOZYCJA
Wynikiem przeprowadzonej modernizacji miało być zatem ujednolicone środowisko pracy, które zapewni wyższą wydajność i bezpieczeństwo danych, ułatwi zarządzanie infrastrukturą informatyczną, a także umożliwi elastyczność pracy pracowników. Propozycja Engave dotycząca rozwiązania problemów klienta, opierała się na przygotowaniu środowiska serwerowego, które pozwoliłoby na wirtualizację zasobów, modernizację sieci LAN i budowę sieci WLAN, przejście z grupy roboczej na domenę AD oraz modernizację i ujednolicenie stacji roboczych. Wraz z tym firma Engave zaproponowała przejście na pakiet Microsoft 365 oraz pomoc przy doborze nowego systemu ERP. Od początku wierzyliśmy, że nasza propozycja długofalowego planu rozwiązania problemów klienta pozwoli na unowocześnienie infrastruktury IT, co przyczyni się do poprawy wydajności pracy oraz bezpieczeństwa danych.
NASZE ROZWIĄZANIE
✓ Pierwszym etapem wprowadzania zmian u klienta było wdrożenie nowych serwerów z wirtualizacją oraz NAS'ów plikowych pod maszyny wirtualne i repozytorium backupu.
✓ Następnie przeprowadzono modernizację sieci poprzez wprowadzenie corowego przełącznika sieciowego w standardzie 10 Gigabit Ethernet, przełączników dostępowych 1GB oraz zbudowanie WLAN składającej się z 10 AP (w tym jeden zewnętrzny) i urządzenia typu Firewall będącego jednocześnie kontrolerem AP.
✓ Zaprojektowaliśmy rozbudowę połączeń kablowych (światłowód) pomiędzy budynkami oraz wewnątrz budynków (do sieci WLAN).
✓ Podnieśliśmy standard zabezpieczenia sieci poprzez podłączenie zasilaczy awaryjnych.
✓ Kolejnym krokiem było rozwiązanie problemu ze stabilnym dostępem do Internetu poprzez zmianę operatora i łącza na światłowód. To umożliwiło sprawną pracę z pakietem Microsoft 365.
✓ Po wdrożeniu infrastruktury sieciowej i serwerowej, następne etapy pracy nad projektem skupiały się na zaimplementowaniu konkretnych aplikacji oraz szkoleniach użytkowników.
✓ Na serwerach wirtualnych została zainstalowana zostały zainstalowane kontrolery domeny, serwer bazodanowy, serwer plików, oraz serwer z aplikacją backupową do zabezpieczenia całego środowiska na lokalny NAS oraz do chmury Engave.
✓ Wdrożono domenę AD i Microsoft 365 w modelu hybrydowym
✓ Pracownicy zostali wyposażeni przez naszą firmę w nowe, jednolite notebooki/ stacje renomowanej firmy.
✓ Na stacjach roboczych zostały zainstalowane jednolite aplikacje z pakietu Microsoft 365, a poczta została zmigrowana z poprzedniego hostingu.
✓ Został wdrożony system zdalnej pomocy Manage Engine Endpoint Central, system zabezpieczenia antywirusowego wraz z DLP oraz polityki GPO oraz bezpieczeństwa na urządzeniu brzegowym.
✓ Zostały ustawione polityki backupu środowiska oraz dodatkowo zabezpieczone środowisko Microsoft 365 dodatkowym backupem na repozytorium lokalne oraz chmurowe Engave.
✓ Przeprowadzono szkolenia z podstawowych aplikacji pakietu Microsoft 365 Teams/Onedrive/Sharepoint.
✓ Stworzono strukturę Sharepointa oraz środowisko współpracy zdalnej na plikach na podstawie aplikacji Teams.
✓ Środowisko serwerowo/sieciowo jest na bieżąco monitorowane/updatowane, oraz monitorowane jest poprawne wykonywanie backupu.
KORZYŚCI DLA KLIENTA
Firma Hubix korzystając z usług firmy Engave, przeprowadziła kompleksową modernizację swojego środowiska IT, co przyczyniło się do znaczącej poprawy efektywności pracy oraz zwiększenia bezpieczeństwa danych. Wprowadzenie wirtualizacji serwerów, modernizacja sieci, przejście na chmurowe rozwiązania oraz ujednolicenie stacji roboczych, pozwoliło na usprawnienie pracy pracowników firmy. Dodatkowo, wprowadzenie kontrolera domeny, wdrożenie systemów zabezpieczeń antywirusowych oraz backupowych, a także szkolenia z obsługi podstawowych aplikacji pakietu Microsoft 365, przyczyniły się do zwiększenia bezpieczeństwa i zminimalizowania ryzyka utraty danych. Wdrożenie nowych rozwiązań oraz podpisanie umowy outsourcingowej z firmą Engave, nie tylko znacznie zwiększyło wydajność pracy i bezpieczeństwo danych, ale pozwoliło również zaoszczędzić na infrastrukturze IT.
PODSUMOWANIE
Dzięki Engave, klient szybko i sprawnie zmienił model technologiczny i organizacyjny w dziedzinie IT. Zmiana ta obejmowała przejście z pracy na systemach rozproszonych, o klasie domowej, na nowoczesną infrastrukturę hybrydową z centralnym zarządzaniem i rozbudowaną pracą grupową. Dzięki outsourcingowi, zespół inżynierów Engave zapewnia kompleksową opiekę informatyczną, co przekłada się na ciągły rozwój i sprawniejsze rozwiązywanie problemów, niż w przypadku zatrudnienia jednego administratora na miejscu. Nowoczesna struktura informatyczna umożliwia rozwiązywanie wszystkich problemów klienta na odległość, w czasie rzeczywistym, zarówno w siedzibie firmy, jak i u pracowników zdalnych.
"Z uwagi na duży profesjonalizm Engave S.A. możemy z nieukrywaną satysfakcją polecić jej usługi informatyczne innym firmom. W czasie dotychczasowej współpracy pracownicy firmy dali się poznać jako wysokiej klasy, dobrze zorganizowani specjaliści. Jakość świadczonych usług, jak i zrozumienie naszych potrzeb, bezpośrednio przyczyniło się do znacznego usprawnienia pracy.
Z firmą Engave S.A. współpracujemy od początku 2019 roku w następujących obszarach:
- Administracja serwerami;
- Zarządzanie siecią komputerową;
- Monitorowanie ciągłości działania systemów informatycznych i infrastruktury IT;
- Zapewnienie kompleksowego bezpieczeństwa danych firmy;
- Wdrożenie polityki beckupu;
- Przeprowadzenie testowego odzysku danych;
- Przeprowadzenie migracji usług lokalnych do chmury;
- Uruchomienie usługi Exchange Online oraz przeprowadzenie migracji poczty elektronicznej;
- Uruchomienie usługi SharePoint oraz migrację plików;
- Uruchomienie narzędzi do pracy grupowej (Teams, OneDrive i aplikacje do wymiany plików);
- Przystosowanie kluczowych aplikacji firmy do pracy zdalnej (np. programy księgowe, kadrowo-płacowe, ERP);
- Prowadzenie zdalnego wsparcia typu helpdesk dla pracowników firmy w ramach tzw. jednego punktu kontaktu 24h/365 dni;
- Diagnostyka i optymalizacja szybkości działania sieci komputerowej;
- Realizacja rutynowych wizyt doradcy w siedzibie firmy;
- Prowadzenie polityki zakupowej w zakresie infrastruktury IT;
- Bieżące konsultacje i doradztwo;
Wszystkie usługi wykonywane są terminowo i na bardzo wysokim poziomie. Wielokrotnie mogliśmy się przekonać o wysokiej kulturze współpracy, solidności, niezawodności i zaangażowaniu. Miało to ogromne znaczenie w czasie największej aktywności COVID 19. Jesteśmy przekonani, że zaufanie jakim obdarzyliśmy naszych partnerów nie zostanie nadużyte. Engave S.A. to nowoczesna firma o otwartym spojrzeniu na dynamicznie zmieniające się wyzwania ciągle poszerzająca wachlarz usług. Szczerze polecamy usługi IT tej firmy wszystkim tym, którzy chcą wykorzystać informatykę do usprawnienia swoich działań i zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku. "
Mirosław Schwann, Prezes Zarządu
POROZMAWIAJMY!
Miłego dnia! :)